Omatuntoni taas hieman kolkutti, kun huomasin, etten ollut päivittänyt blogia yli viikkoon. Niinpä nyt seuraa pikapäivitys tilanteesta ennen vaaka-asentoon suuntaamista. Olen saanut toisenkin esitelmäni purkkiin - se meni hieman huonommin kuin edellinen, mutta jouduin kuuntelemaan kuusi esitelmää ennen omaani, ja opettaja pätkäisi noin puolet pois. Ranskan kielen sujuvuus ilman paperia sai kiitosta, vaikka sekin oli välillä si och så. Nyt olisi periaatteessa aika kerrata kovaa tahtia, mutta ainakaan tänään se ei onnistunut. Ongelmana on hieman se, että en osaa yhtään sanoa, minkälainen vaatimustaso täällä on tenteissä ja mitä kysytään.
Tänään lukemisen esti täysin mahdottoman hyvä tsekkiläisen vaihtarin idea syödä porukalla aamiaista. Minun 19 neliön kämppääni tuli puoli kymmenestä alkaen aamulla yhteensä kahdeksan ihmistä aamupalalle, ja jokainen toi jotain syötävää mukanaan. Tunnelma oli mainion leppoisa ja rento, ja söimme niin tukevan aamiaisen, ettei lounasta oikeastaan tarvittu. Italialainen naapurini keitti koko porukalle kahvia aina kupillisen tai kaksi kerrallaan pienellä kotiespressokeittimellään, USA:ssa vaihtarina ollut ranskalainen teki amerikkalaisia pannukakkuja ja minä neuvoin keittiössä suunnistajia (ne, jotka ovat nähneet keittiöni, kyllä nauravat tälle ilmaisulle...). Aamiaisen jälkeen osa porukasta hautautui omiin koloihinsa lukemaan, kun taas minä muutaman muun urhean kanssa lähdin Jardin Raymond VI -puistoon istuskelemaan. Siinä vierähti taas pari tuntia. Lopulta, kun olimme lähes hajaantuneet, tulin takaisin kotiin ranskalaisen tuttuni kanssa syömään välipalaksi melonia ja kuivakinkkua ja juttelemaan. Illalla vielä kerääntyi muutama ihminen ostamaan pizzaa, ja hengailin heidän kanssaan hetken ennen kuin lähdin kotiin "opiskelemaan" sillä lopputuloksella, että kello on yksitoista, enkä ole avannutkaan muistiinpanoja tänään... Aika hyvä päivä siis.
maanantai 12. toukokuuta 2008
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti