sunnuntai 17. helmikuuta 2008

Piknik helmikuussa

Heräsin tänä aamuna ikävän kankeana perjantain joogan ja eilisen varsin pitkän kaupunkisuunnistuskierroksen jälkeen. En ollut ollenkaan sillä tuulella, että lähtisin piknikille muiden ulkkareiden kanssa joenvarteen varsinkaan, kun tuuli ulkoa kuului sisälle asti. Lisäksi luotettu yhteydenpitoväyläni Suomeen, Skype, ei ottanut toimiakseen kunnolla ilmeisesti siitä syystä, että olin päivittänyt uudemman version. Luottamukseni tietotekniikkaa kohtaan kasvoi jälleen...
Kun lopulta päätin kuitenkin lähteä, olin aiotusta aikataulusta ainakin tunnin myöhässä. Mainio ilma piristi kaikesta huolimatta, ja kun näin muut, olin jo varsin hyvällä tuulella. Niin oli myös tuuli, joka puhalsi erittäin iloisesti ja kovaa. Melkein tuli kylmä. Istuimme piknikillä ehkä noin tunnin, minkä jälkeen nousimme ja lähdimme yhtenä joukkona vaeltamaan kohti mahdollista kahvilaa. Päädyimme Place Saint Pierrelle, joka on iltaisin opiskelijoiden suosima baarikeskittymä mutta sunnuntai-iltapäivänä oli varsin rauhallinen. Istuksimme sitten eräässä kuppilassa rauhassa ja mukavasti jutellen porukassa varsin pitkään. Ei hullumpi tapa viettää sunnuntaipäivää. Suuri kysymys on viikon päästä alkava talviloma ja sen viettäminen. Osa on lähdössä käymään kotona, mutta niiden kanssa, jotka jäävät tänne, varmaankin järjestämme jonkinlaista aktiviteettia - päiväretkeä, hengailua ja muuta.
Ja kyllä, täällä on piknik-ilma. Asteita on varmaankin hieman yli kymmenen ja aurinko lämmittää mukavasti päivisin - jos ei tuule.

Ei kommentteja: